Sprawozdanie z projektu bibliotecznego dla klas IV-VIII

pt. ,,Czytam, bo jak nie ja to kto? ’’ w roku szkolnym 2022/2023

 

Główne cele zakładały:

- rozwijanie aktywności czytelniczej,

- doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania,

- integrację zespołów klasowych,

- wyrabianie nawyku korzystania z bogactwa literatury pięknej,

- rozwijanie wyobraźni oraz umiejętności ekspresyjnego wyrażania własnych przeżyć,

- rozwijanie twórczości literackiej i plastycznej,

- kształtowanie zmiany postaw i nastawień do czytania, wyrobienie nawyku częstego sięgania po książkę,

- rozwijanie postaw koleżeństwa i wzajemnej życzliwości,

- integrację wewnątrzszkolną.

 

Wychowawca ze swoimi uczniami, przy współpracy z bibliotekarzem i nauczycielem polonistą, wykonywali wyznaczone zadanie, które dokumentowali zdjęciem i krótkim komentarzem. Prace nad projektem trwały od października do stycznia. Podsumowanie działań nastąpi w lutym 2023 przez nauczyciela bibliotekarza.

Zadania:

Październik

1.W słoneczny dzień wybierzcie się na ławkę i poproście wychowawcę, aby przeczytał Wam fragment książki.

Listopad

1. Podjęcia wyzwania czytelniczego i zapoznania się z wybranym tekstem literackim zgodnym z tematem ,,Wartości - pełnią człowieczeństwa’’. Każdej klasie 4-8 przydzielono konkretną wartość, tak aby poszczególne klasy zapoznały się z następującymi wartościami zawartymi w tekście. Uczniowie po przeczytaniu

swojego tekstu narysowali na elemencie modelu człowieka coś, co kojarzy im się z daną wartością. Następnie na koniec listopada, na korytarzu pojawił się gotowy model człowieka, podzielony na strefy wartości. W ten sposób powstał ciekawy plakat.

Kl.4 Bajka o rybaku - SKROMNOŚĆ

Kl.5 Ballada o szczęściu - SZCZĘŚCIE

Kl.6 Pieśń o żołnierzach z Westerplatte - PATRIOTYZM

Kl.7 Inwokacja - MIŁOŚĆ DO OJCZYZNY

Kl.8 Kamienie na szaniec - PRZYJAŹŃ

 

Grudzień

1. Klasy wybierały najlepszą książkę na Święta i przygotowały jej reklamę w formie plakatu formatu A4.

Styczeń

1. Z każdej klasy wybrano osoby, które raz tygodniu, na dużej przerwie czytały młodszym kolegom z klas I-III.

 

 

Uczniowie wraz z wychowawcami byli zaangażowani w realizację projektu. Uczennica kl.5 kontynuowała czytanie nawet po zakończeniu projektu. Osoby najbardziej zaangażowane w działania są równocześnie dobrymi czytelnikami biblioteki szkolnej. Liczę na większy ich udział w II półroczu.

A oto fotorelacja…

 

Podgląd obrazu

Podgląd obrazuPodgląd obrazuPodgląd obrazuPodgląd obrazu