Sprawozdanie z projektu ,,Czytam w swojej klasie’’- klasy I-III
Wychowawczynie klas I-III włączyły swoich uczniów do udziału w projekcie bibliotecznym ,, Czytam w swojej klasie’’. Ma on na celu rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej, doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania oraz integrację zespołu klasowego. Każdy nauczyciel wybrał na dany miesiąc książkę , z kanonu lektur dla klas I-III. Po przeczytaniu lektury, uczniowie wykonali zlecone zadania. Podsumowanie miesiąca dokonał wychowawca klasy. Zapraszam do opisu relacji i galerii zdjęć 😊
W. Janus
Klasa I
W miesiącu październiku dzieci z klasy pierwszej słuchały lektury czytanej przez nauczyciela pt. Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek’’. Historia zainspirowała klasę do wykonania swoich własnych skarpetek i dodanie im cech "ludzkich" Poprzez zabawę teatralna. Dzieci nauczyły się z lektury wielu przydatnych informacji, dodatkowo mogły pogłębić swoją wyobraźnię.
Chętne dzieci wykonały także zakładki do książek przypominające kształt skarpety.
D. Jargiło
Klasa II
Przeczytaliśmy: Pamiętnik Czarnego Noska- Janiny Porazińskiej oraz „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” Justyny Bednarek.
Uczniowie klasy II Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich
w Opokach chętnie czytają wybrane lektury. Wspólnie w klasie dzieci przeczytały Pamiętnik Czarnego Noska autorstwa polskiej pisarki Janiny Porazińskiej. Miś Czarny Nosek przeżywa mnóstwo przygód, czasem zabawnych, a czasem bardzo niebezpiecznych. Poznaje wielu przyjaciół, którzy ratują go z niejednej opresji. Podczas swojej podróży pływa na łodzi, jedzie pociągiem, odwiedza góry. Jednak najbardziej drugoklasistom spodobała się historia, podczas której Miś spędza noc w lesie. To właśnie podczas tej przygody pluszowy miś poznaje jeża, który dzielnie walczy ze żmiją. Uczniowie opisali tą przygodę a następnie z użyciem różnych materiałów stworzyli jeża.
Uczniowie klasy II doskonale wiedzą jak ważna jest umiejętność czytania. Czytanie rozwija wyobraźnię. Sytuacje, w których znajdują się bohaterowie, ich wygląd, to jak okazują emocje, po prostu wszystko trzeba sobie wyobrazić. „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” Justyny Bednarek wywołały „burzę mózgów”. Co się dzieje ze skarpetkami, które giną w niewyjaśnionych okolicznościach? Skarpetki wydostają się na wolność i doświadczają wielu ciekawych przygód: stają się gwiazdami filmowymi, detektywami opiekują się myszkami. Nasza cudowna, nieskrępowana żadnymi ramami wyobraźnia spowodowała, że skarpetki nie do pary zawędrowały aż do teatru i przemieniły się w wyjątkowe pacynki.
K. Madajczyk
Klasa III
W ramach projektu „Czytam w swojej klasie”, klasa trzecia w październiku wybrała lekturę Barbary Kosowskiej pt. „Dziewczynka z parku”.
Po przeczytaniu lektury, uczniowie wraz z wychowawcą przygotowali wystawkę.
Przeczytana w klasie książka spodobała się dzieciom jednocześnie wzbudzając w nich wiele emocji.
Uczniowie z wielkim zaangażowaniem wykonali metryczkę książki i związane z lekturą kolorowe zakładki, uporządkowały i nakleiły plan wydarzeń z lektury oraz dokonały ogólnej charakterystyki Andzi i Jeremiasza, czyli głównych bohaterów książki.
Wykonały również prace plastyczne, które odwzorowywały przyjaźń między dziećmi.
Metodą „burzy mózgów” wypisały emocje jakie towarzyszyły Andzi po utracie bliskiej osoby.
Wszystkie powyższe aktywności umieściły na jesiennym drzewie.
B. Lewandowska