Tydzień Mózgu

       img_7335_1.jpg

 

            „Tydzień Mózgu” to akcja edukacyjna, która ma na celu popularyzowanie wiedzy
o mózgu, układzie nerwowym oraz jego działaniu. W roku szkolnym 2021/2022 „Tydzień Mózgu” przypadł w dniach 14-18 marca i tak jak w roku poprzednim, cała społeczność naszej szkoły zaangażowała się w zaplanowane działania.

            Pierwszego dnia akcji wszyscy uczniowie zostali zapoznani z harmonogramem działań w ramach „Tygodnia Mózgu”. Ogłoszono również konkurs plastyczny na przestrzenny model mózgu człowieka.  Następnego dnia wspólnie z wychowawcami  uczniowie obejrzeli krótki film, mający na celu dostarczenie uczniom wiedzy na temat budowy i działania najważniejszego organu ciała człowieka jakim jest mózg. Dzień ten był też okazją do ćwiczeń wspomagających pracę mózgu i koncentrację. Uczniowie rozwiązywali różnego rodzaju łamigłówki. Trzeciego dnia uczniowie mieli możliwość dowiedzenia się jaka dieta sprzyja lepszej pracy naszego umysłu. Zamiast napojów energetycznych, kawy czy słodyczy warto zadbać o to, by mieć pod ręką smaczne i zdrowe przekąski takie na przykład jak orzechy włoskie. Orzechowe niespodzianki czekały w klasach na uczniów a kto miał ochotę podczas długiej środowej przerwy śniadaniowej z takiej przekąski korzystał. „Prawopółkulowy zawrót głowy” zakończył „Tydzień Mózgu” w naszej szkole. Był to dzień wymiany inspiracji i ciekawostek na temat wyjątkowych możliwości mózgów uczniów. Uczniowie klas I-VIII w formie wystawy zaprezentowali swoje hobby, zainteresowania i zdolności. Uczniowie klas starszych tworzyli z różnych materiałów: tektury, plastiku, tkaniny, drewna i styropianu różne formy artystyczne ale również użytkowe, które podziwiać można było na wystawie na holu szkoły. W działania rozwijające nasz mózg włączyła się pani pedagog, która na lekcji,  w ramach doradztwa w klasie VII oraz zajęciach z pedagogiem w klasach IV-VIII,  mówiła o skutecznych sposobach i technikach uczenia się.

            Akcja edukacyjna, w której wzięli udział uczniowie naszej szkoły to dobra metoda na poznanie budowy mózgu, działania układu nerwowego i tego co sprzyja jego lepszej pracy.

 

30 marca ogłoszono wyniki konkursu plastycznego na przestrzenny model mózgu ludzkiego. Jury wyróżniło prace  następujących uczniów:

 

                                           Klasy I-III  Filip Winkowski

                                                            Dominik Kulpa

                                                            Julian Stolarski

                                                            Ignacy Zieliński

                                      Klasy IV-VIII   Martyna Stronikowska

                                                            Amelia Karasińska

 

 

                                                      W. Janus    K. Madajczyk